23 Kasım 2013 Cumartesi

Bi huzur ver çantası :)


     Basit ve kolay bir model kapitone hazır kullanılırsa yarım saat bile sürmez dikişi. Ben çantaya başladıktan sonra araya başka işler girdiği için 3 gün falan oyalandı elimde.
     "Ben çanta istiyorum", "Çantamı ne zaman dikiceksin?", "Yarın takar mıyım?", "Öğlene kadar bitirirsin dimi?"...   Beni bu sorulara ve milyonlarca türevine maruz bıraktığı için bu çantanın adı "Bi huzur ver!" çantası... :)

     Liseye giden bir kardeşim var yıllardır kendisinin giyim ve aksesuar sponsoru oldum çıktım! Şikayetçi miyim aslında hayır sadece bu sorulara maruz kalmaktan arada çıldırma noktasına gidip geliyorum sadece hepsi bu. Çalışırken özellikle de dikiş dikerken biraz asabi oluyorum. Hayır hayır fazlasıyla asabi ve nemrut bişi oluyorum itiraf ediyim :)
    Çünkü ben o süreçte yalnızca makine başında dikiyor olmuyorum, çay içerken,yemek yaparken,bulaşık yıkarken,gece yatınca ve sabah kalkınca kısacası ürün bitene kadar ben iş başında oluyorum!Bütün bu saydıklarım "Mesleki Eğitim Fakültesi" mezunu olan ve hala devam eden öğrencilerde mevcut rahatsızlıklardır :)

    Kumaşı Baykumaştan almıştım dikiş dikenler bilirler siteyi. Ben alışveriş yaparken çevremdekiler çekimser yaklaşmıştı dokunmadan nasıl alıyosun diye ama ben memnun kaldım, epeyde kumaş aldım bisürüde hediye koymuşlar çok sevindim :) Bu kumaş döşemelik kumaşların arasında hala var sanırım. Benim aldığım parça 77cm kadardı enini hatırlamıyorum şimdi. Bir tek iplik bile ziyan etmeden biçtim kumaşı o nedenle bu kalıplarda ölçü yok şekil itibariyle böyleler. Bitmiş halde eni 61 cm geliyor. Kapak üzerindeki çizgilerden de ufak pileler kırdım.



Kumaşım az olduğu için sapı uzun kesemedim, iki parça halinde kesip yukardan düğümledik. 


   Astar olarak okuldan elimde kalan parça kumaşları kullandım. Bildiğimiz naylon astarlık bir kumaşı ben çantanın renginde kapitone yaptım. İçinede 3 gözlü bir parça diktim ıvır zıvır için. 
     Astar kalıbı da bu. Bu şekilde iki parçayı birleştirip (tabiki çanta ağzı genişliğinde) altına kulak yaptım. Daha sonra astarın ağzına pervazı geçirip, çantaya tulumladım ve bitirmiş oldum. Sonra da pervaz kısmına kuş gözü açtırdım ve ip geçirdim.

Öğlen eve geldiğinde çantasını bitmiş bulan bir adet ağzı kulaklarında kardeşle bu çanta dikiş olayını da bitirmiş oldum. Bu onu bi süre idare eder, benimde kafam dinlenir umarım :)
Şimdilik hoşçakalın
Sevgiler...















     

2 yorum:

  1. :)) etmez mi;?harika olmuş.çok beğendim.idare eder dedim ama arkadaşları görünce rahat bırakmazlar bence :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) valla aynen dediğiniz gibi oldu, kumaş siparişimizi verdik yine :)

      Sil