13 Kasım 2013 Çarşamba

İncir ağacından boncuk yapalım!



        Öncelikle herkese merhaba :) kısaca kendimden bahsetmem gerekirse 1988 doğumlu ve 2011 yılında hazır giyim öğretmenliğinden mezun olmuş ama hala atanamamış bir öğretmenim. (Böyle bakınca çok olmamış ama siz bir de bana sorun... :) )

        Bu ilk yazımda hem merhaba diyim hemde mezuniyet sonrası içine düştüğüm o boşlukta nelere sarsam neler yapsam da kendimi oyalasam durumlarının bi ürününü paylaşıyım istedim.


İNCİR AĞACI DALLARINDAN BONCUKLAR

     Bu ağacın inanılmaz bir kokusu var öncelikle bunu söylemeliyim size böyle tatlımsı, tarçınımsı sadece odun kokusundan daha başka... zaten beni peşine düşürende bu koku oldu :) Zeytin tarlasında bir ay boyunca bu kokunun kaynağını aradım ben meğer yanı başımdaymış e bunu keşfedince hemen bir budama yaptım tabi :) amacım aslında dallara çiviyle iki küçük delik açıp diktiğim kıyafetlerde düğme olarak kullanmaktı deli işleri işte... :) baktım ki o zor geldi olmadı internette gördüğüm dekoratif süslerden yaparım dedim ama nereden nereye...

neyse lafı daha da uzatmadan başlayalım artık

     

       Malzemelerimiz orta kalınlıkta incir dalları, (bizim burda fışkın derler budanıcak sadece boya giden dallardan alırsanız ağacada zarar vermemiş olursunuz) ara makası ve uzun bir vida.


        Evde tek başıma olduğum için keserken fotoğraf çekemedim. İstediğiniz boyutta dalları kesiyosunuz. İster uzun ister minik minik.


       İşte burası budadığım dalların sürpriziydi :) çok net değil resimde  ama gördüğünüz o beyaz nokta yumuşak ve süngerimsi bir doku. Dallar kalınlaştıkça o doku küçülüyor.  Zaten incir ağacı yumuşak ve esnek bir ağaç bende hadi bi deneyelim bakalım dedim ve... 




        Dalın ortasındaki deliği açtım. O artık bir boncuk! Bu aşamadan sonra iki farklı şey denedim biri boncuğumu verniklemek ama vernik benim o sevdiğim kokuyu ve dalın doğal pürüzünü kaybetti bende tırnak cilama şans verdim ve o kazandı! Sayesinde dalın pürüzüde var o güzel kokusuda yerinde.


Ufak bir not kesilen noktada tam böyle bir budak yeri varsa o vidaya ek olarak bir çekice ihtiyaç duyuyorsunuz çünkü o düğüm yeri epey sert yalnızca vidayla delinmiyor.

       Şimdi bu kadar şey anlattında bunlar nolcak derseniz ben neler yaptım bir bakın derim 






Bileklikler, kolyeler, küpeler, tespihler... Son iki fotoğraftaki bluz ve kına kesesi siparişlerdi.
Çoğu yaptığım şeyi sattım ya da hediye ettim o yüzden çok fazla fotoğraf yok. Keselerden birer örnek elimde bıraktığım ve bluzdan bi tanede kardeşime diktiğim için fotoğraflayabildim. Boncuklar neredeyse üç yıllık  herhangi bi deforme, çatlama, kırılma ,ufalanma olmadı hala yeni gibiler garanti veriyorum :)
Çok konuştum 
 umarım sıkılmadınız
Sevgiler.... :)




















6 yorum:

  1. Merhabalar:)
    Yazınızı 10marifetten gördüm bloğunuza geldim..Bloğunuz da yeniymiş hayırlı olsun..İncir dallarından boncuk yapma fikri çok hoş..Güzel bir geri dönüşüm olmuş,elinize sağlık.Nice güzel paylaşımlara sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim :) bloğumun ilk yorumuda sizden gelmiş oldu bu arada çok teşekkürler :)

      Sil
  2. İkinci yorumda benden ,emeğinize sağlık fikir çok güzel e daha ne olsun..

    Sevhiler...

    YanıtlaSil
  3. ne güzel fikir.
    bloğunuz hayırlı uğurlu olsun.benden tam destek :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyucu olarak eski ama yazan taraf olarak çok yeniyim buralarda. Desteğiniz için çok teşekkürler :)

      Sil