7 Aralık 2013 Cumartesi

İncir Boncuk 2


   İlk yazımda incir ağacından boncuk yapmayı anlatmıştım burada. Bu yazımda da o boncuklar üzerinde yaptığım farklı uygulamalardan birini paylaşmak istedim. Malzemeler biraz dal, bir falçata, havya ve istediğiniz herhangi bir desen. ben gece otururken karaladığım bazı kuş figürlerini kullandım :)



       Merhabaaa veeee dondum! çok soğuk çok ve ben soğuk havayı hiç sevmem her ne kadar "Soğuk, kar iyidir mikroplar kırılır" dese de babanem ben kendimi kırılcak gibi hissediyorum bu havada. Kış ayları boyunca bu fotoğraftaki buz heykeller gibiyim.
    Bu arada bu fotoğrafta "Edward Scissorhands" filminden bir kare. Ben çok severim bu filmi, aklıma geldikçe de izlerim :) Eski bir film ama izlemediyseniz izleyin pişman olmazsınız.
     Gelelim asıl meseleye havalar soğuk, kapalı, yağmurlu insanın içinden bişicikler yapmak gelmiyor. özelliklede Burda dergisinin o uyuz kalıplarıyla kolları bir türlü olmamış ceketim şimdilik kendine tarafımdan hazırlanıcak bir kol kalıbı beklerken ben de eskiden yaptığım bişeyi tekrar yapıp, fotoğraflayıp sizle paylaşayım istedim. Evet başlayalım bakalım!


       Yukarıda gördüğünüz fotoğraftaki gibi istediğimiz ebatlarda kestiğimiz parçayı, falçata yardımıyla soyarak  beyaz kısmın iyice çıkmasını sağlıyoruz. 


      İstediğimiz kadar parçayı bu şekilde hazırladıktan sonra sıra geldi yapacağımız işleme. Herhangi bir kopya kağıdıyla ya da elinizle siz bilirsiniz boncuklar üzerine istediğimiz bir deseni çiziyoruz. bu aşamadan sonra ise havya ile çizdiğimiz deseni yakmak kalıyor. Tabi bu iş havyayla biraz zor oluyor ama ufak tefek işleri hallediyorum ben bununla. 


    Bu durumdayken aman ellere dikkat. Gerçi sadece dikiş dikiyo olmak bile ellerden yara izlerinin eksik olmaması için yeter. 


     Veee işte böyle...  Bakalım bu boncuklar ilerleyen zamanlarda neler olucaklar? Herkese mutlu ve sıcak hafta sonları. Ben ailenin Mestanı olarak bu kışta soba yanında yerimi ayırdım soğuklar geçene kadar oradayım! Herkese sevgiler :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder