4 Ocak 2014 Cumartesi

Bordo Kaban

Başladığım yarım duran bir işti bu kaban. Daha doğrusu aslında tamamen bitirmiştim sonra astarı içime sinmedi söktüm öylece bıraktım.

Modelim bu. 2007 ocak ayı dergisinden bir model. Ben kaşe kullanmadım normal bir kumaş kullandım. 

Bitmiş bi işi bozup tekrardan yapmak, sıfırdan bi iş yapmaktan daha zor her zaman. En başında zaten olmadı mı heves kaçıyo, araya zaman giriyo falan filan... 
Astarı tulum şeklinde geçiriyorum herzaman, ancak bu polar olduğu için tutma ve kasma ihtimaline karşı etek ucunu açık bırakıcam. 
  • Astar dikerken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta astar kalıbınızın, ürün kalıbınızdan 1,2 mm daha geniş olması. Yani normalde dikiş payınız 1 cm iken, astar dikiş payınız 1,2 cm olmalı ama 1 cm den dikmelisiniz. Böylece gereken bolluğu yakalarsınız.
  • Diğer bir nokta da asar parçalarınızın mümkün olduğunca az olması. Ne kadar az dikiş o kadar az kabarıklık ama daha net bir görünüm demek.

Bu da cep detayımız. Dikişlerinin böle pofuduk olduğuna bakmayın, astarı söktükten sonra üzerinde ufak tefek daraltmalar yaptım birasçık zayıflamışım da :) Biraz da bunun verdiği gaz var galiba yoksa dediğim gibi bitmiş işi bozmak benim için ölüm!
Okul bitince prova mankenini çöpe atmış bir insan olarak şimdi diktiklerimi böyle yerlerde fotoğraflıyorum ya bu bana Şukufe Suzanın laneti!
Seni hiç sevmedim Şukufe Suzan! 
Kendisinin son pozu drapaj projesinden. Ne diyim yine de mekanı cennet olsun:) 
Sevgiler... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder