11 Ocak 2014 Cumartesi

Pratik Kalıp Çıkarma

      Herkese merhabaaaa :)  Bu hafta benim için oldukça yoğundu, kendime diktim, anneme diktim, kardeşime diktim... İki siparişim için kalıp ve kumaş hazırlıkları yaptım yani  bu haftayı nasıl devirdim hiç farketmedim bile ki hafta sonu bile biticek yarın.
      Zamanımı böyle dolu dolu geçirmeyi çok seviyorum ama bir yandan da zamanın bu kadar hızlıca akıp gitmesi ne kadar korkutucu öyle değil mi?
      Burada dikmiş olduğum fular yakalı buluzumu çok kırıştığı için tek başına giymem mümkün olmayacak demiştim. Bunun için bugün basic bir üst diktim. Bu şekilde kalıp çıkarmayı çoğu kişi biliyor zaten bende   kalıbını çıkartırken dikkat etmemiz gereken bir kaç noktadan bahsetmek istiyorum çünkü iyi bir sonuç için ilk aşama iyi bir kalıp demektir.



  1. İlk işimiz kalıp olarak kullanacağımız materyali kumaşın üzerine düzgünce sermek.
  2. Fotoğrafta gördüğünüz gibi, yıldızlı noktalar olan omuz başı, kol başı ve kol altını belirleyerek kalıbımızın etrafından çiziyoruz. Bu noktada kalıp olarak kullandığınız materyal ile kumaşın dokusunun uyumlu olmasına dikkat edin. Benim yeşil kazağım kumaşımdan daha esnek olduğu için ben 1 cm dikiş payından daha fazla bir bollukta ilave ettim.
  3. Kolumuzu öne devirip 1 ve 2 numaralı yerler arasında kol oyuntumuzu çiziyoruz. Ama kol oyuntusuyla işimiz bitmiyor. Kol oyuntumuz bu şekilde yayvan olmamalı.
4.   3 ve 4 numaralı noktalarda gördüğünüz gibi kol oyuntu başlangıçlarını bir miktar dik gelerek kol oyuntumuzu tekrar düzeltiyoruz. Bu sıfırdan kalıp çıkartırkende yapılan önemli bir işlemdir. kolun bedene tam oturmasını sağlar ve net kesimler yapmanız için önemlidir. Bu işlemden sonra bedeni kesebilirsiniz. 
5.   Şimdi sıra kolda. İlk başta bedeni yerleştirdiğimiz şekilde kolu da net bir şekilde kumaşa yatırıyoruz.
6.  Bu defa da bedeni öne yatırarak kol oyuntumuzu çiziyoruz.
7.  Bedende yaptığımız oyuntu düzeltme işlemini bura da da yapıyoruz.  Dış çizgideki 5 ve 6 noktasını görüyorsunuz. Kol ortası çıtınızı almayı unutmayın. Bunu kestikten sonra diğer koluda kesip, kesme işlemini tamamlayabilirsiniz.

Sizinde farkettiğiniz gibi örme kumaş kullandığım için ön ve arka bedeni aynı çalıştım. (Hareketlerimiz her zaman arkadan öne olduğu için kalıplarda arka bedenlar ön bedenden biraz daha büyük olur) Daha sonra birinin yakasına istediğim kadar oyuntu vererek kendisini ön beden olarak atadım :) Aynı işlemleri parşömen ya da mülaj kağıdıyla çalışıp sürekli kullanabileceğiniz bir kalıp çıkarabilirsiniz.
Sonuç olarak gördüğünüz basic üstü elde etmiş oldum.
Şimdilik hoşçakalın ben yetiştirmem gereken işlerime koşuyorum 
Herkese sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder